Šebkův rybník 14.-17.7.2011

18.07.2011 14:19

Tento víkend jsem se rozhodl strávit poprvé v životě na soukromé vodě a to nedaleko Neveklova na revíru jménem Šebkův rybník.

Voda je to nevelká cca 2ha. ale velmi slušně zarybněná a to trofejními kusy i přes 20kg, podle majitele Pana Berana, je zde tato osádka, kapr, Amur, lín, jeseter ruský, jeseter sibiřský, štika, candát.

Po příjezdu jsem zašel zakoupit povolenku a zjistit kde budu chytat, místo je trochu ve svahu, ale nevadí a jdu si pro vše potřebné co ke kaprařině potřebuji.

Celej natěšenej jsem začal rozbalovat nádobíčko, postavil jsem stojan a pruty, navázal jsem montáže a připravil jsem boillis pod háčky.

Pak jsem si vzpomněl, že bych si mněl prozkoumat dno a učinil tak, zjistil jsem to, co jsem předpokládal, dno se bahnité a bez vázek, tak jsem mohl ponechat montáže tak jak jsem si je připravil, ještě jsem si připravil pár rozkrájených koulí boillis do PVA punčochy a přihodil rozlámané 3 pelety halibut a konečně přišla ta pravá chvíle k prvním náhozům. Po uložení do stojanu jsem na místa montáží nastřílel 10 koulí prakem a mohl v klidu postavit bivak. A co nevidím, kolegové na hrázi tahají rybu, po chvíli zjišťuji, že je to krásný jeseter okolo 1m.

bivak postaven, vše uspořádáno pod přístřešek a mohu zahájit čekání na první záběr, ale počasí moc nevyhovuje a tak záběr nepřichází a nepřichází, padá tma a tak rozdělávám oheň a opékám si buřta, které u vody chutná dvakrát, následuje káva a záběry nepřichází nikomu.

je cca 23:30 a jdu si lehnout, ale před tím vyndávám jeden prut a předělávám na boillís na plovoucí, tím že kouli rozříznu a mezi půlky vložím pěnovou vložku, přidám 5 rozkrájených koulí do PVA a nahazuji na místo určení. Ulehám a usínám takřka hned ve 4:20, mně budí pípák, tak vybíhám z bivaku a letím po namoklém svahu k prutům po zadku, ale daří se a já zasekávám svou první rybu, krásně bojuje a já musím dávat pozor na to, aby mi nevjel do jediného kritického místa pod vrbu, kde jsou kořeny povedlo se a já si podbírám krásnýho šupináče 78cm a 10,1kg, pár fotek a se slovy pošli tátu pouštím toho krasavce zpět, kam patří.

V Pátek se nikde krom pár záseků do prázdna nic neděje. Před spaním cca v 1 hodinu ráno stržím 30mmkouli a házím na místo a záběr na ni přichází záhy asi 20 min po nahození, ale opět celodenní problém zásek do prázdna, nához a jdu na kutě.

Sobota začíná příjemným sluníčkem, ráno okolo 6 hodiny vylézám z bivaku a vařím kávu, než se uvaří voda obnovuji nástrahy a na jednu montáž dávám pelety (2 nad sebe) od top sekretu, příchuť-ryba-banán. Vychutnávám ranní kávu a pak dávám sprchu a následuje čekání, které si zpříjemňuji pokecem s mladým klučinou. Začíná být velký horko a tak si vařím oběd a pak si vyndávám lehátko a uvelebuji se na něj beru časopis a užívám si relaxaci a najednou se rozezvučí pípák a tak letím a opět po zadku, ale po záseku se nad hladinou objevuje obrovská ryba (Jeseter), nastává boj s klepajícíma se kolenama mi zajíždí ji do zmíněného kritického místa, ale s trpělivostí ho od tamtud dostávám a přitahuji k sobě, ale on si bere značnej kus vlasce a jede zpět pod strom, ale já ho nechtěl ztratit a podařilo se a mladý rybář Pepa mi ho podebírá, po změření a zvážení této mé životní ryby 130cm a 15,1kg, putuje zpět, úžasný zážitek, v noci cca 0.30 vytahuji dalšího kapra 73cm a 9,3kg. pro tuto výpravu je to poslední úlovek, ale rozhodně nejsem zklamaný a na tuto vodu pojedu opět. 

Jarda( Karbi)